Hizmetler, insanların günlük hayatlarında yer alan ve vazgeçemeyecekleri doyumlardır. Genel olarak bir başkasının tatmin olması için ona sunulan fayda olarak tanımlanabilen hizmetler insanoğlu var olduğundan bu yana vardır. Hizmetler insanlara maddi doyumdan çok manevi doyum sağlar. Bir başka deyişle hizmet kavramının en temel niteliği soyut olması, dokunulmazlıktır. Ekonomik açıdan, hizmet bir maldır ya da belirli koşullarda malın bir parçasıdır. Her sektör bir hizmet işletmesi gibi tüketicilere hizmet de sunmaktadır. Turizm, ‘insanların yeni yerler görmek ve tanımak, yeni deneyimler kazanmak, diğer insanlar, çevreler hayat şartları ve davranış biçimleriyle temasa geçip kendi kültürlerini geliştirmek, eğlence-dinlence faaliyetlerinde bulunmak ve seyahat yoluyla macera, merak ve zevk güdülerinin tatmin edildiği, insanların zevk ve hareketlerini içeren bir faaliyet’ olarak tanımlanıyor. Turizm işletmeleri farklı biçimlerde seyahat acentaları, tur operatörleri, konaklama tesisleri, yeme içme tesisleri, spor eğlence ve dinlenme, işletmeleri, toplantı, seminer ve kongre merkezleri, ulaştırma işletmeleri, yat limanları ve yat işletmeciliği ve daha birçok benzeri işletmeleri de sayabiliriz. Ülkemizde turizm denilince ilk akla gelen kent Antalya, kimilerine göre İstanbul da olabiliyor. Koronovirüs, bizim ülkemiz gibi tüm dünya ülkelerini ve ekonomilerini olumsuz etkiledi. Hayat normalleştiğinde ne olacak? İnsanları en çok da bu düşündürüyor. Antalya’da 2020 yılı turizm sezonunun başlamadan bittiğini söyleyenler var. Bana göre de bu sezon bitmiştir, yerli tatilcinin otellerin tamamını doldurmasını kimse beklemiyor. Turizmci, daha çok destek istiyor. Çalışanlarını kaybetmek istemiyor ki kısa çalışma ödeneğinin 9 aya çıkarılmasını talep ediyor. Bu yükselen talebin karşılığı da olmalıdır. Antalya tarım, turizm ve ticaret üçlüsü ile vazgeçilemeyecek ayrıcalıklı bir kenttir. Antalya özel bir şehirdir takdir genel idarenindir diyorum.