Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) rakamları 2018 yılı Yazılı Medya İstatistikleri bakınız medyamız ne durumda:
Gazete ve dergi sayısı %2,6 azaldı.
Gazete ve dergi sayısı, 2018 yılında 2017 yılına göre %2,6 azalarak 5 bin 962 oldu. Bu yayınların %58,7'sini dergiler oluşturdu.
Gazete ve dergilerin yıllık tirajı %17,6 azaldı.
Gazete ve dergilerin tirajı, 2018 yılında 2017 yılına göre %17,6 azaldı. Ülkemizde 2018 yılında yayımlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajı 1 milyar 368 milyon 287 bin 463 olup, bunun %94,2'sini gazeteler oluşturdu.
Gazetelerin %91,3'ü yerel yayın yaptı.
Türkiye'de 2018 yılında yayımlanan gazetelerin %91,3'ü yerel, %6,9'u yaygın (ulusal), %1,8'i ise bölgesel yayın yaptı. Dergilerin ise, %64,3'ü yaygın (ulusal), %31,4'ü yerel, %4,3'ü bölgesel yayın yaptı. Gazetelerin toplam tirajının %81,6'sı yaygın (ulusal), %17,6'sı yerel ve %0,7'sini bölgesel yayımlanan gazeteler, dergilerin ise %75,6'sı yaygın (ulusal), %20,9'u yerel ve %3,6'sını bölgesel yayımlanan dergiler oluşturdu.
Dergilerin %24'ü aylık yayımlandı.
Gazetelerin %29,6'sı haftalık, %28,2'si haftada iki-altı gün arası, %16,2'si aylık olarak yayımlandı. Dergilerin ise %24'ü aylık, %22,4'ü üç aylık, %15,9'u altı aylık olarak yayımlandı. Gazetelerin yıllık tirajının %87,1'ini günlük, %8,3'ünü haftada iki-altı gün arası, %2,3'ünü haftalık olarak yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yıllık tirajının %56,3'ünü aylık, %11,4'ünü üç aylık, %10,2'sini iki aylık, %8,3'ünü haftalık yayımlanan dergiler oluşturdu.
Gazetelerin %87,8'i siyasi/haber/güncel içerikli yayın yaptı.
Yayınlanan gazetelerin %87,8'i siyasi/haber/güncel, %2,2'si yerel yönetim, %1,9'u sektörel/mesleki içerikli olurken, dergilerin %17,5'i sektörel/mesleki, %13,8'i akademik, %8,5'i eğitim/sınav içerikli yayımlandı.
Gazetelerin %10,4'ü ek verdi.
Yayımlanan gazetelerin %10,4'ü, dergilerin ise %8,2'si ek verdi.
Resmi ilan ve reklam bedelleri %2,2 arttı.
Basın İlan Kurumu'nun idari kayıtlarından elde edilen bilgilere göre 2018 yılında resmi ilan ve reklam bedelleri %2,2 artarak 454 milyon 398 bin 951 TL oldu.
Sonucun ne olduğunu uzun uzadıya yazmaya gerek yok, medya ve internet ilişkisi.
İnternet, insanların günlük yaşamları içinde, çeşitli yönleriyle, medya ile bir ilişki içindedir. Yeni bir iletişim ortamı olarak internet, kendisinden önce olmayan durumlar yaratarak, medyaya yeni olanaklar sağlamıştır. Kendi sanal ortamı içinde kitle iletişim araçlarının da yer almasına fırsat vermiştir.
İnsanlar, yeni bir iletişim ortamı olarak, gün geçtikçe artan bir sayıda interneti kullanırken, medyayı bir kenara bırakmadı. Aksine, günlük yaşam etkinlikleri içinde medyaya da ilgi gösterdiler fakat basılı yayını satın alıp okumaktan kaçındılar. İnternet yasasının çıkması bekleniyor ama ne zaman. Yasa ile basın ve medya rahat bir nefes alacaktır. Avrupa’da ve dünyanın çeşitli ülkelerinde internet yasası yıllar önce yasalaşmışken, ülkemiz bu konuda çok geri kalmış ve halen nedense yasanın çıkmaması konusunda bir direnç görülmektedir. Artık çoğu ulusal gazeteler de bu yasanın çıkmasını arzu etmektedir. Bu konuda gerekli adımların ivedi bir şekilde atılması artık kaçınılmazdır.