Siz ne anlatırsanız anlatın, ne söylerseniz söyleyin, karşınızdaki ne anlamak isterse onu anlıyor…
Örnek çok da, sonuncusuna önceki gün şahit olduk. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Davut Çetin, 27 Ağustos Salı günü ATSO Olağan Meclis Toplantısı’nda her zaman yaptığı gibi ülke ve kent gündemine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. İş dünyasının genel sorunları ve çözüm önerileri noktasında da bir şeyler söyledi. Bu minvalde turizmle ilgili olarak ise ağustos ayı itibariyle kente gelen turist sayısının 10 milyonu aştığına dikkat çekerek, “Artık yenilik, kalite ve markalaşmaya yatırım zamanıdır” dedi. “Caddeden geçeni değil, internette dolaşan kişiyi yakalamak zamanıdır” dedi…
Söyledikleri aslında gayet açık ve anlaşılır. ATSO Başkanı Çetin, kent merkezine turistin gelmemesinden veya gelenlerin yeterince alışveriş yapmamasından yakınan esnafa mealen diyor ki, “Kendinizi yenileyin, devir iletişim devri. Kendinizi, ürünlerinizi internet ortamında tanıtın çünkü insanlar artık alacağı hemen her şeyi internetten araştırıyor.” Benim anladığım bu. Ancak gelin görün ki, bir meslektaşımız bu açık/net ifadeden bambaşka bir anlam çıkarmış. Yazdığı haber de gazetesinde, ‘ATSO Başkanı’ndan büyük gaf’ başlığıyla yeralmış. Haberin girişinde, “Yılda 15 milyon turisti ağırlayan Antalya’da kent merkezine turistin inmesinin sağlanması için çalışmalar yapması gereken kurum Başkanı Çetin’in sanal alemden satış yapın önerisi şaşkınlık yarattı” denilmiş…
Şaşırmadım desem yalan olur. Davut Çetin’in söylediklerini birkaç kez daha dikkatle okudum. Acaba haberde böyle bir detay vardı da biz mi atladık diye inceledim ama yok. Ben Çetin’in “Sanal alemden satış yapın” diye bir cümlesini veya imasını göremedim. Bununla da yetinmeyip bizzat kendisini arayarak sordum. “Yok böyle bir şey demedim. Dediklerim tüm basında da, bahsettiğiniz gazetede de çıktı. Söylediğim gayet açık, esnafımızın artık sadece dükkanının önünden geçen veya geçecek olan müşteriyi beklememesi gerektiğini, kendisini yenileyerek ihtiyacını internette karşılama alışkanlığı edinen kitlelere de hitap etmeleri gerektiğini söylemeye çalıştım. Söylediklerimden bu anlamı nasıl çıkarmışlar bilmiyorum” dedi.
Geçenlerde AK Parti İl Başkanı İbrahim Ethem Taş’ın CHP’li Muhittin Böcek idaresindeki Büyükşehir Belediyesi’ne ilişkin eleştirileri de, bazı ulusal gazetelerde, “AK Parti İl Başkanı’ndan partilisi eski büyükşehir belediye başkanına eleştiri” başlığıyla yayımlanmıştı hatırlarsanız…
Yazının başında dediğim gibi; Siz ne anlatırsanız anlatın, ne söylerseniz söyleyin, karşınızdaki anlamak istediğini anlıyor, görmek istediğini görüyor vesselam.