Hasan Subaşı Caddesi üzerindeki Kalaycıoğlu Mağazası’nın sahibi Ferruh Kalaycı’yı bu kentte yaşayan bir çok insan tanır, sever.
Mağazası özellikle siyasetçiler, bürokratlar ve gazetecilerin uğrak yeridir. Kente, kent ve ülke meselelerine son derece duyarlılığı kadar güleryüzüyle de keyifli sohbetlerin olmazsa olmazıdır…
En beğendiğim özelliği ise son derece pozitif bir insan olması.
Her esnaf gibi o da sıkıntılar yaşar, ödeme zorlukları çeker. Siftahsız kapattığı günler de olur muhakkak ama yüzündeki gülümseme hiç eksik olmaz…
‘İş yok, satış yok’ diye kararıp kalmak yerine bu durgunluğu aşacak çareler araştırır.
Bulur da…
Sosyal medyayı çok iyi kullanır. Fenomen olma yolunda hızla ilerleyen bu cevval esnafın mağazasına giden, alışveriş yapan (izni alınarak) muhakkak sosyal medyada kendini görür. Ferruh Kalaycı, müşterisini bu şekilde onore ettiği gibi kendi reklamını da ustalıkla yapar…
İşini bilir yani…
İşte bu güleryüzlü esnaf şu sıralar yine sosyal medyada. Nedeni ise mağaza önüne koyduğu ve ‘Kalaycıoğlu Turuncu Masa’ adını verdiği masada mağazaya gelen herkese yaptığı portakal-mandalina ikramları…
Portakal ve mandalinalar kendi bahçesinden. Muratpaşa Belediyesi’nin Turunç Masa’sından esinlenerek ‘Turuncu Masa’ dediği masada misafir ettiği herkese kendi deyimiyle, ‘C vitamini depoluyor’…
Bunu yaparken, Muratpaşa Belediyesi yönetimine, “Turunç Masa adını koymak güzel ama keşke benim gibi onlar da gelen her vatandaşa portakal, mandalina ikram etseler. Daha şık, daha anlamlı olur” diye öneride bulunmayı da ihmal etmiyor…
Dedim ya, pozitif bir psikolojiye sahip Ferruh Kalaycı…
Her meseleye bu zaviyeden baktığı için sorunların çözümü noktasında her bireyin kendince bir çaba ortaya koyması gerektiğini düşünüyor. Nitekim mağazasının bulunduğu Hasan Subaşı Caddesi için de bir takım önerileri var. Hangi belediyenin sorumluluğunda ise o belediye yetkililerine, “Antalyamızın simgesi Turunç. Büyükşehir Belediyesi’nin ve Valilik logolarında da portakal var. Öyleyse gelin bu caddedeki tüm binaların en azından balkonlarını portakal rengine boyayın. Kente gelen insanlara buranın bir Turunç kenti olduğunu her platformda vurgulayalım.”
Fena bir fikir değil. Muratpaşa Belediyesi’nin bir çok binayı Akdeniz renkleri olan Mavi-Beyaz’a boyadığını biliyoruz. Bu uygulama kapsamında turuncu da bu renklere dahil edilebilir. İlgili/yetkili belediyenin Kalaycı’nın bu önerisini dikkate alacağını umuyorum.
Ferruh Kalaycı, pozitif bakış açısına güzel bir örnek. Aslında herkesin, hepimizin böyle olması lazım. Ülkemizde her şey süt liman değil. Sanayici dertli, tarımcı, turizmci dertli. Ticaret erbabı, esnaf velhasıl toplumun tüm kesimleri çeşitli sorunlarla boğuşuyor. Zaman zaman ciddi ekonomik krizlerle karşı karşıya kalıyoruz. Ancak bunları içimizi karartarak aşmamız mümkün değil. Devlet elbette devletliğini yapacak. Yapıyor da. Hangi sektörde bir daralma, kriz hortluyorsa oraya teşvikler, borç ertelemeler, vergi indirimleri, prim afları vs. yapılıyor. Yeterli/yetersiz ayrı bir tartışma konusu fakat bir şeylerin yapıldığını da inkar etmemek lazım. Lakin bizler de birey olarak bu çabaya katkı koymalıyız. Ferruh Kalaycı, mağazasına müşteri bulmak için nasıl çırpınıyorsa, her birey de içinde bulunduğu sıkıntıdan kurtulabilmek için kendi alternatiflerini bulmak ve ortaya koymak zorunda. Özetleyecek olursak; Devletten isteyebilmek için bireyler olarak bizler de bir çaba göstermeliyiz…