Diğer yıllarda olduğu gibi bu yıl da başta Ruslar olmak üzere, Almanların ilk tatil tercihleri Antalya olacak. Her şey dahil sisteminin hakim olduğu kentimizde tatil köyleri, otel ve pansiyonlarda yer bulmak bugünlerde imkansız olacak. Yurt dışı fuarlarındaki izlenim ve erken rezervasyon rakamları turizmimizin bu yıl daha bir yoğun geçeceğini gösteriyor.
Turizmci mutlu.
Büyük alışveriş merkezlerinde her şeyi bulmanız mümkün, kente adım atan turistin ilk ziyaret ettiği yer büyük alışveriş merkezleri oluyor.
Antalya’nın aşırı sıcağında gezinmek yerine, daha serin olan bu mekanları turistler daha sık ziyaret ediyor. Turizm bölgelerinde oluşturulan turistik çarşılar yeterli midir?
Turizmde çeşitliliği artırmak için daha çok argümanlar geliştirmemiz gerekiyor. Turisti dinlemeliyiz, onlar bizden ne tür bir yenilik istiyor. Buna kafa yormalıyız.
Çevre temizliğine gereken önemi veriyor muyuz?
Her gün binlerce yabancı turistin gezdiği ören yerlerimiz nasıl, eksiklikleri var mı? Bunları tespit edip çözmemiz gerekmez mi?
Engelli turistler için kaç tane tuvaletimiz var. Oteller ve bazı akaryakıt istasyonları hariç kaç tane var?
Yine engelli turistler için kaldırımlarımız nasıl? Antalya merkez ve ilçeler hariç beldelerdeki kaldırımlar yeterli mi?
Antalya’ya özgü hediyelik eşyamız hangisi olmalı. Yivli Minare mi? Ören yeri mi, kale veya Herakles mi Attalos mu?
Yeni bir obje mi tasarlamamız gerekiyor.
Günlerinin büyük bir bölümünü havuz ve denizde serinleyerek geçiren turisti daha nasıl hoşnut edebiliriz.
Ekoturizmi nasıl büyütürüz?
Antalya’ya daha çok turist çekmek için sürekli çalışmamız lazım. Sürekli yenilenmemiz gerekmez mi. 2009-2014 yıllarında kaderine terk edilen deniz otobüsleri çalıştırılmayarak çürümeye bırakılmıştı. 2014-2019 yılları arasında çalıştırılan bu otobüsler binlerce yabancı tatilciyi Antalya şehir merkezine ve Kemer’e taşıdı. Kazanan esnaf oldu kazanan otelci oldu kazanan Antalya oldu.
Turizmde yenilikten ve yenilenmekten anlatmak istediğim yeni vizyon projelerdir.