Her okul döneminde duymaya alıştığımız servis skandallarına bir yenisi geçtiğimiz günlerde Antalya’da eklendi. Üstelik bu kez mağdur olan gazetemizin muhabirlerinden Özcan Varlı oldu…
Bizim Özcan Varlı’nın 8 yaşındaki oğlu Yiğit Murat Konyaaltı’ndaki özel bir kolejde okuyor. Bu yıl ikinci senesi. Küçük Yiğit, okulda yaşanan servis sorunu nedeniyle ilk hafta ailesi tarafından okula getirilip, götürülüyor. Derken bu ilk haftanın sonunda Özcan’ı okulun taşeron servis firmasından bir görevli kadın arıyor. Kadın, pazartesi sabah çocuğu okula ailenin bırakmasını, akşam kendilerinin eve getireceğini belirtiyor ve bu arada 1 yıllık servis ücretini peşin yatırıp kayıt işlemini yaptırmalarını da istiyor. Özcan ise Pazartesi işlerinin çok yoğun olduğunu belirterek, “Siz çocuğu Pazartesi akşamı eve getirin, ertesi gün tüm işlemleri hallederiz” diyor ve mutabık kalıyorlar. Firma temsilcisi kadının sözüne güvenen Özcan, akşam saatlerinde evine gittiğinde oğlunun hala gelmediğini görünce hem şaşırıyor hem de panikliyor. Telefona sarılıp okul ve servis yetkililerini arıyor. Ancak telefona çıkan ve daha önce konuşup mutabık kaldığı o görevli kadın, ‘kayıt yaptırılmadığı’ gerekçesiyle oğlunu almadıklarını söyleyince kan beynine sıçrıyor. Panikle okula giden Özcan, oğlunu bir sınıfta gözyaşları içinde bulunca iyice çileden çıkıyor haliyle. Okul yönetimine ve o kadın görevliye sitemlerini ediyor ve korku içindeki Yiğit’i alarak evine dönüyor. Tek tesellisi oğlunun başına kötü bir şey gelmemesi. Ama bu işin peşini bırakmaya da niyeti yok. Konuyu yargıya taşıyıp bu vurdumduymazlığın hesabını sormak istiyor ki, son derece de haklı. Nitekim dün de İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerine konuyu aktardı. Zaten yaygın ve yerel basında da yer alan mesele için Milli Eğitim de soruşturma başlattı…
İşte nedeni gayet ortada…
Bu mantalitedeki insanlar okul servisçiliği yaparsa skandalların ardı arkası kesilmez/kesilmeyecektir.