Okuma eylemi birçok sebeple ilişkili olduğu için bu eylemin küçük yaşlardan itibaren
alışkanlığa dönüştürülmesi gerekir. Okuma alışkanlığı okuyucunun okumayı hayatı boyunca, sürekli vedüzenli kullanan ve bunu amaçlarına ulaşmada bir araç olarak gören kişilerin okuma eylemi değil midir! Temeli ilköğretim döneminde atılmaktadır. Bu dönemde yerleşmezse ilerideki dönemlerde bu alışkanlığın kazanılması çok daha zordur.
Bilgisayarlar eğitim öğretimde sıkça kullanılan araçlardandır. Ancak, ilköğretim
çağındaki çocukların bilgisayarı eğitimden çok eğlenmek maksadıyla kullanmaları, ailelerin çocuklarını kontrol etmemeleri çocukların zamanlarının büyük bir bölümünü bilgisayar başında geçirmelerine neden oluyor.
Bilgisayarların çocukların zihinsel, bedensel, ruhsal ve toplumsal gelişimleri üzerinde olumlu etkilerinin olması için bilgisayar kullanım süresi ve bilgisayar kullanım amaçları net olarak belirlenmesi gerekmez mi!
Yapılan araştırmalar bilgisayarın kitap okuma alışkanlığı üzerinde bazı olumsuz etkilerini tespit etmiştir. Bunlar, okumadan alınan zevkin azalması, okuduğunu anlama becerisinin düşmesi,kitap okumaya ayrılan zamanın azalması ve hayal gücünün fakirleşmesi gibi sonuçlardır.
Avrupa’da yapılan bir araştırmada katılımcıların yüzde 37’si teknolojik araçlarla meşgul olmanın okumaya ayrılan zamanı azalttığını ortaya koymuş. Bir diğer araştırmada ise “Teknoloji hangi etkinlikleri yapmanızı azalttı” sorusuna verilen cevaplara göre, çocukların yüzde 37’si okuma, yüzde 29’u oyun oynama, yüzde 27’si spor yapma ve yüzde 8’i bir müzik enstrümanı çalma etkinliklerini azalttığı sonucu çıkmış.
Bilgisayar ve internet kullanım süresi ve kullanım amaçları, bireylerin zihinsel, bedensel, ruhsal ve toplumsal gelişimleri üzerinde olumlu ve olumsuz etkilere sahiptir. Bilgisayar ve internet teknolojileri bireylere geniş bir bilgi kaynağı sunduğu gibi oyun oynamak ve internetten faydalanmak amacıyla gerçekleştirilen kullanımları çok fazla vakit kaybına neden olmaktadır. Yurt dışında yapılan çalışmalara ek olarak teknolojik faktörlerin ülkemizde de ilköğretim çağındaki öğrencilerin kitap okuma alışkanlıkları üzerindeki etkisi araştırılması gereken bir konudur.
Hangisi faydalı internet mi kitap mı?