Turizm, etimolojik köken itibariyle Latince “tornus” kelimesine dayanmaktadır. İnsanın bir eksen etrafında dönmesi anlamına gelmektedir.
Latince kökenli dillerde de bu kökenden gelen kelimelerle türetilmiştir. “Tour” kelimesi bu anlamda dairesel biçimde görülmeye değer yerlerin, iş veya eğlence amacıyla gezilip geri dönülmesini ifade etmektedir.
Turizmin tanımına bakıldığında ise “genel olarak devamlı yaşanan yer dışında tüketici olarak tatil, dinlenme, eğlenme gibi ihtiyaçların giderilmesi amacıyla yapılan seyahat ve geçici konaklama hareketleridir.”
Ayrıca turizm “dinlence ya da iş amaçlı bir yerden yola çıkarak belli bir destinasyona yönelen insani faaliyet” olarak da tanımlanmaktadır.
Turizm sektörü önemli gelişme göstermiştir. Gelir düzeyinin artması, ulaşım ve haberleşmenin gelişmesi, yaşam standartlarının yükselmesi ve böylelikle oluşan boş zamanın değerlendirilmesine yönelik istek ulusal ve uluslararası turizme katılımı yükseltmektedir. Güneş, deniz ve kum üçlüsüne yönelik eğlence amaçlı turizm en çok tercih edilen turizm türüdür. Ancak son yıllarda alternatif turizme yönelik istek ve buna bağlı çalışmalar da artmaktadır. Kıyı turizminin yerine iç kesimlere yönelik turizm arayışları revaçtadır. Doğal, tarihi vekültürel açıdan önem taşıyan iç kesim turizm merkezlerinde, turizmin gelişmesinin
etkisiyle mekansal değişimler yaşanmakta, çevre ve kültürel yapıya olan etkileri gün
geçtikçe artmaktadır.
Antalya Türkiye’nin en önemli turizm bölgesidir ve pek çok turizm merkezini bünyesinde barındırmaktadır. Özellikle bu bölgeye 6 milyona yakın turist Alman ve Rus turizm operatörleriyle gelmektedir.
Antalya, turizmde lokomotif şehirler arasındadır. Antalya turizminde yıllar itibariyle Alman ve Rus turistler toplam gelen turist sayısında Türkiye genelinde yüzde 25’lik bir paya sahiptir. Yıllar itibariyle Antalya turizmi söz konusu 2 ülkeden gelen turistlere bağımlı hale gelmiştir. Hatırlayın sınır ihlali yapan Rus uçağının Türk jetleri tarafından düşürülmesi sonucu gelişen siyasal kriz ise 2016 yılı sezonu öncesinde Antalya’daki oteller ve seyahat acentalarında kaygılar oluşmasına neden olmuştur. Hatırlayın birçok tesis ilk olarak istihdamı düşürdü, oteli kapatan da. Rakamlara baktığımızda Antalya bu yıl mükemmel bir turizm sezonu geçiriyor. 2019’da da daha fazla yabancı turistin Antalya’yı tercih etmesi için şimdiden çalışmalara başlanılması gerekir. Antalya’ya daha az tatilci gönderen ülkelerde ağırlıklı olarak tanıtımlar yapmamız gerekir diyorum.