Her kent, bir diğer kentten ayırt edici özelliklere ve farklılıklara sahip olduğundan marka olarak kabul edilebilir.
Ancak marka değerini yakalamak ve kenti marka haline getirmek için çaba gerekmektedir. Bu yüzden, artık şehirler de kaynaklarını daha etkin kullanmak, yaşanabilir mekanlar yaratmak, cazibe merkezi haline gelebilmek adına pazarlamadan ve kent markalaşmasından faydalanıyorlar.
Amaç, şehre ziyaretçi sayısını artırarak kentin adını duyurmak, bu sayede satılabilir olmaktır. Artık birçok şehir belediyesi, kentini pazarlamaya çalışıyor. Ülkemizde de belediyelerin büyük çoğunluğunda bu anlayış egemen olmaya başladı. Hangi kente gidersiniz gidin o projeleri görebilirsiniz.
Kentin doğal yapısı, mimari yapıları, kentte düzenlenen faaliyetler kent markasına yardımcı olan unsurlardan sadece bazıları. Markalaşma sürecinde, kenti marka haline getirmede yaşanan sıkıntılar ve sürecin zorluğu yadsınamaz bir gerçek. Antalya Büyükşehir Belediyesinin kentin marka değerini artırmak için Konyaaltı Sahil Projesi’ni buna en güzel örnekler olarak gösterebiliriz.
Mimarlar Odası Yarışma Projesi ile elde edilen, STK’ların yön verdiği Antalya Büyükşehir Belediyesinin vizyon projelerinden Konyaaltı Sahil Projesi’ni yalanlarla eleştirenlerin bugün yüzleri kızarıyor mudur?
Antalya’nın dünyaca ünlü pırlanta gerdanlığı Konyaaltı Sahili, spor alanları, yaşam alanları, gezi alanları ve yürüyüş yolları ile tamamen halka açık bir proje olarak Antalyalılara ve turizme hizmet ediyor. Kentin marka değerini yükselten projede bakın neler yapılmış; Beach Park içerisinde yer alan binaların tamamı yıkıldı. Beach Park içinde 2 bin 480 metre yağmur suyu, 1750 metre kanalizasyon ve 6 bin 670 metre içme suyu olmak üzere toplamda 10 bin 900 metre altyapı çalışmaları tamamlandı. Akdeniz Bulvarı’nda araç trafiğine kapatılan Konyaaltı sahil yolunun güneyinde ise parke taşı ve asfaltın tamamı kaldırıldı.
Proje ile Beach Park’ın arka tarafındaki koruluk tamamen korunup, içerisinde yürüyüş yolları ve bisiklet yolları yapılarak Antalyalılar tarafından daha çok kullanılması sağlandı. Koruluk içindeki amfi tiyatro da aynı şekilde korundu, kültür ve sanat etkinliklerine ev sahipliği yapmayı sürdürecek.
Projede, sosyal ve kültürel alanlar, gezi alanları, yürüyüş yolları, yeşil alanlar, aktivite alanları, rekreasyon alanları, yeme-içme ve alışveriş alanları bulunuyor. Proje ile engelli vatandaşların Konyaaltı Sahili’ne engelsiz ulaşımı mümkün.
Sosyal paylaşım ağlarında atıp tutanlara tavsiyem gidin görün yaşayın.
‘Yalandan kim ölmüş ki’ demeyin.