Adını anmak istemediğim bir şirket var. Sahibi herhalde kendisini bazı nedenlerden dolayı feda etmiş olmalıki, manipüle edildiği gerçeği kendi şirketi içerisinden sızdırılan bir anket yayınladı. Akaydın’ın tekrar seçilmesi için çaba gösteren tüm kesimler bunun yaptığı bir araştırmanın peşine takılmış gidiyor. Gözler, bu araştırma dışında yayınlanan ve tümü ciddi olan 6-7 farklı şirketin, benzer sonuçlarını görmüyor, görmek istemiyor. Kendileri bilir. Ancak Antalya’dan ricam var. Anketlerin seçmenin oyunu değiştireceğine inanmamak ile birlikte, ilgilenen varsa, hikayelere değil, lütfen gerçeklere baksın.
İşte en son anket. Anora Araştırma Şirketi tarafından yapıldı. Ak Parti Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Menderes Türel’e destek oranı yüzde 39,47, Akaydın’a yüzde 34,89 ve Kemal Çelik’e de yüzde 17,21 çıktı. Araştırma 7-15 Mart tarihleri arasında Antalya’da ikamet eden 2500 erkek ve kadın üzerinde gerçekleştirildi. Türel halk tarafından yüzde 81,01 oranında tanınıyor. Kentin son beş yıldır belediye başkanı olan Akaydın yüzde 72.22, Kemal Çelik ise yüzde 46,33 oranında tanınıyor. Aynı anket de Türel’e güven oranı yüzde 45.77, Akaydın’a ise yüzde 31.80 çıkıyor. Burada diğer anketlerin de değerlendirilmesi ile ortaya çıkan bir sonucu yazmam gerekiyor. İşin içerisine köyler, ilçeler de girince Türel ve Çelik’in oyları artar. Çok kesin, çok net. Hem görmek isteyen gözler için, hem de bugüne kadar yapılmış tüm ciddi anketlerin birlikte değerlendirilmesi ile ortaya çıkan gerçeği gördüğümüz zaman.
Seçimlere kaldı 10 gün. Bu kadar süre içerisinde seçmenden büyük kopuşlar olmasını beklemek hiç mantıklı değil. Bu nedenle tablo aşağı, yukarı görünmeye başlamıştır. MHP adayı Kemal Çelik yüzde 20’nin üzerinde, Ak Parti adayı Menderes Türel’de yüzde 40’ın üzerinde oy alacaktır. Hikaye değil, gerçek olan budur. 30 Mart’ta sandıklar açıldığında karşımıza böyle bir sonuç çıkmıyorsa, bugüne kadar rüştünü ispat etmiş tüm anket firmaları tümden çakılmış demektir. Tümünün kapılarına kilit vurup, bir daha hiçbir seçimde bu işlere kalkışmaması gerekecektir. Bu da mümkün değildir. Ciddi araştırma şirketleri, firmalarının itibarını her şeyin önünde tutmak zorundadır. Ayakta kalmalarının yegane nedeni budur.
Halk, Akaydın’a güvenmiyor. Bu çok net. Bunun için araştırma şirketlerinin sonuçlarına da gerek yok. Antalya’nın cadde ve sokaklarında gezmek, halkı dinlemek yetiyor. Köylere gitmek, ilçelerde dolaşmak yetiyor. Hizmet konusunda “sabıkalı bir aday” haline gelmiş Akaydın var. Diğer tarafta hizmet konusunda en fanatik rakiplerinin bile yeri geldiğinde hakkını teslim ettiği Türel var. Bir de halkın “hiç denenmemiş gözü ile” baktığı Çelik var.
Seçimlere 10 gün kala çıkması muhtemel sonuçlar ve halkın güveni konusunda tablo bu şekildedir. Sanırım birileri 5 yıldır her gün hizmet konusunda eleştirilen Akaydın’a karşı, milletin fikrini son günlerde değiştirmesini beklemektedir. Yani geride kalan koskocaman 1815 günü unutacağını sanmaktadır. Öyle bir millet yok. Öyle bir halk yok. Zaten seçimlere 10 gün kala fikrini değiştiren seçmen de neredeyse hiç yok.