Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, yaptığı son açıklamalar ile turizm için yapılan tanıtım kampanyalarında artık kısır ve klasik çizgiden kurtulacağımızın sinyallerini verdi. Haberi okuyunca; “Çok şükür” dedim.
Ömer Çelik’in ismini “Kültür ve Turizm Bakanı” olarak ilk duyduğumda, “Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak” demiştim. Ancak ilk aylarda işin doğrusunu söylemek gerekirse, hayal kırıklığı yaşadım. Çünkü; Beklediğim ataklar gelmemişti. Fakat aradan zaman geçtikçe, görmeye başladıklarım o hayal kırıklığını ortadan kaldırmaya başladı. Demekki biraz daha sabır etmem gerekliymiş.
Ne diyor sayın bakan?
“Dünyanın dört bir tarafında Türkiye'nin sesini duyuracak reklam kampanyalarını artık kısır ve klasik çizgiden kurtaracağız. Usta isimlerin yeni tanıtım stratejisiyle birlikte geçilecek "Home Of" uygulamasıyla ilgili çalışmalar yapacağız. Ülkemiz, sahip olduğu tarihi, kültürel zenginlikleriyle ve onu barındıran güzel coğrafyası ile dünyanın ilgisini çekmektedir. Bu ilgiyi göstermenin ön koşulu, farkında olmaktır. Bu nedenle, Bakanlık olarak tanıtım faaliyetleriyle, önyargıların giderilmesinin, doğru bilgi verilmesinin yanı sıra farkındalık oluşturmaya çalışıyoruz. Türkiye dışında yaşayan herkese Türk toplumunun tarihini, dil ve edebiyatını, arkeolojik varlığını, sanatını, mimarisini, mutfağını, geleneklerini ve inançlarını tanıtım faaliyetleri ile dış dünyaya yansıtılması için çaba göstermekteyiz. Bu bağlamda, Kültür ve Turizm Bakanlığı olarak, dünyanın merak ettiği ve Türkiye'nin yaşadığı süreç içerisinde Türkiye'nin hikâyesini anlatan bir tanıtım stratejisi peşinde koşacağız. Dolayısıyla tanıtım yapacağımız kişiyi bir nesne olarak görmüyoruz. Onu Türkiye'nin tanıtım stratejisinin bir öznesi haline getiriyoruz. Türkiye'nin değerlerini en iyi şekilde anlatacağına inandığımız dünyaca ünlü dört fotoğrafçıyla birlikte çalışıyoruz. Ayrıca önümüzdeki günlerde Türkiye'den de 4 önemli fotoğraf sanatçısını bu tanıtımlara dahil edeceğiz ve Türkiye'nin her bir önemli unsurunu hikayeleştirerek uluslararası mecralarda tanıtacağız." diyor.
Ortaya ciddi bir vizyon koyduğu belli oluyor. Bakan Bey’in çizdiği vizyon çerçevesinde hareket eden bürokratların da hiç gecikmediği ortaya çıkıyor. Yurt dışında yürütülecek reklam kampanyalarında kullanılacak fotoğraflar için dünyaca ünlü fotoğrafçılar ile anlaşmalar yapılıyor.
O fotoğrafçılar ile ilgili bilgileri de yarın yazacağım.